söndag 5 september 2010

{I'm in love with a Fairy Tale}

Jag håller fortfarande på och leker med mina Lost & Found-papper (yummy), så jag lägger upp ett kort jag gjorde för ett tag sen som lite pausmusik :o) Jag var väldigt tidspressad när jag gjorde kortet, så färgläggningen är sådär, men jag är nöjd med kortet som helhet. Jag älskar den här stämpeln från Magnolia! Jag tycker hela Fairy Tale-kollektionen är helt underbar, och jag tror det är min favoritkollektion hittills i år. Men de nya höststämplarna ser lovande ut de också... Kortet är målat med distresser, och jag har handsytt alla kanter. Tycker egentligen det är roligare att handsy än att sy på maskin. Det är mer rogivande och blir en del av hantverket...

Kortets insida
Detaljer
~~~
Färgläggning: Distress Inks - Hud: Vintage Photo, Tattered Rose Hår: Antique Linen, Vintage Photo, Walnut Stain Kläder: Stormy Sky Vingar: Victorian Velvet Bakgrund: Peeled Paint Fjärilar: Stormy Sky, Victorian Velvet

Papper: Lillybee Designs - Three Little Birds, Bazzill cardstock, akvarellpapper

Stämplar: Magnolia - Fairy Tale Butterfly (Fairy Tale Collection 2010), Bubbling Tilda (Fairy Tale Collection 2010)

Övrigt: Garden Trellis Punch från Martha Stewart, Blommor från Making Memories, Blad från Prima, Chipboardbokstäver, Spellbinders die - Labels One, Ice Stickles - Crystal Ice, Broderitråd, Knappar, Dimensional Glaze på bubblorna

2 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails