fredag 5 augusti 2011

{Bokkort}

Jösses, det var ett tag sen jag gjorde ett inlägg i den här bloggen! Sorry! Men som ni kanske har förstått, så gör jag de flesta inlägg här nuförtiden. Men jag skall försöka skärpa mig, och uppdatera här lite oftare.

Jag fick för ett tag sedan en beställning av en släkting på ett kort/album till en liten tjej som skulle besöka Sverige för första gången. Hon bor i USA med svensk pappa och amerikansk mamma, så projektet skulle spegla detta. När jag fick uppdraget, tänkte jag genast på Maja Designs papper Lantliv och Skärgårdsliv. De passade perfekt!

Jag valde att göra ett sk bokkort, som är så populärt just nu. Vad kul det var att göra, det blir definitivt fler sådana!
Stämpelmotivet kommer från Bildmålarna och är målat med Distress Ink. Metallnyckeln kommer från min butik, liksom stämpeln och blommorna. Nyckeln är från början silverfärgad, men jag ville ha en brun istället, så jag målade den med en brun Copic-penna! Fungerar jättebra!

  Den lilla huvudpersonen heter Audrey, så hennes namn fick pryda ryggen på "boken". Bokstäverna är utstansade ur ett alfabet från Tim Holtz och är behandlade med Crackle Accents, fast det syns inte så bra på bilden. Gångjärnen är grungeboard och jag har embossat dem med Vintage Photo Distress embossingpulver för att få en lite rostig effekt.

Här är insidan på boken. På den vänstra sidan sitter två tags - en svensk och en amerikansk, och inuti "boken" ligger ett litet fotoalbum med bilder på familj och släkt.
 
 De två tagsen.
Albumet är ett "dragspelsalbum" som enkelt går att bläddra i, men som också går att ha stående för att visa upp bilderna. Vinga fyr har en symbolisk betydelse för föräldrarna, så den fick pryda framsidan på albumet.

Hoppas ni gillade mitt lilla projekt! Ha det gott tills nästa gång!




6 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails