lördag 20 november 2010

{Pepparkaksgumma från Magnolia}

Jag tycker verkligen om Magnolias stämplar! Till det här kortet har jag använt en stämpel som kom i det senaste stämpelkitet från samma företag. Underbara stämplar, hoppas hinna med fler kort med dem, de är verkligen en fröjd att färglägga!


Pappren kommer från ett gammalt kit från The Nook. De är från Cosmo Cricket - Oh Joy, ett av mina absoluta favoritmärken. De gör så läckra och användbara papper. Kunde inte heller låta bli att knyta en maffig rosett. tycker det behövdes på det här kortet. :o) Bandet har jag köpt på sybehörsaffären. Har sytt med maskin runt alla kanter och jag har inkat kanterna med Distress Ink - Old Paper.


Tilda är färglagd med distress-refiller som vanligt. Har använt Vintage Photo till kläder och till pepparkakorna. Till skorna har jag använt Walnut Stain och till håret har jag använt Antique Linen, Vintage Photo och Walnut Stain. Huden har jag färglagt med en blandning av Tea Dye, Vintage Photo och Tattered Rose och korgen är färglagd med Scattered Straw och Vintage Photo.

Motivet är monterat på rött och brunt cardstock som jag har dekorerat med en kantsax. Har inga ovala Spellbinders och då tager man vad man haver. Fungerar ok, men hade inte varit dumt med lite fler Spellbinders! :o)

 Tagen har jag stämplat med en textstämpel från Forma Hantverk och dekorerat med ett grovt snöre.


Blomman kommer från Magnolia - den köpte jag i somras när jag besökte Magnolias butik i Borås. Har ni chansen att åka dit, gör det! Speciellt om ni som jag gillar deras stämplar. Blomman har jag dekorerat med Stickles. Bären har jag köpt hos Pysseltagen tror jag. Grenarna är en stans från Nellie Snellen - ny favorit! Bakom blomman skymtar en dekoration utstansad med en stans från Martha Stewart - Garden Trellis.


Så här ser insidan ut. Tycker om att dekorera insidan också, tycker det ser så tomt ut när man lägger ner så mycket energi på framsidan och så har man inget på insidan.

Ja, det var allt från mig för den här gången. Hoppas inte det dröjer allt för länge innan nästa inlägg. Ha det så gott och stressa inte ihjäl er!


4 kommentarer:

  1. Tack för titten :)

    Jättefint och väl bearbetat kort! :)

    SvaraRadera
  2. oj vad mycket fint i din blogg, imorgon bitti blir det en ordentlig rundtur :-)

    SvaraRadera
  3. Sååå mycket fint det fanns här som du gjort och så mycket fina detaljer att stirra sig blind på. Mycket inspirerande.
    Tack för titten hos mig. :)
    Kram Lousan

    SvaraRadera
  4. Så otroligt vackert och vilket rosett!!!
    KRAM SUSY

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails