söndag 24 oktober 2010

{Rosa jul}

Hej på er! Här på västkusten har det regnat hela helgen, och fortsätter idag! Suck! Men då kan man passa på och uppdatera bloggen!

Jag har hoppat på Scraplagrets utmaning igen! Den här gången skall man skapa ett alster med tema jul, och det skall skapas med otraditionella färger såsom rosa, lila och/eller turkos. Jag valde rosa (eftersom det var den enda färgen jag hade hemma.) Jag kan säga att detta blev en riktig utmaning för mig! Jag har verkligen kämpat med det här kortet! :o) Men så här blev i alla fall resultatet!



Den här gången valde jag att göra ett Criss Cross-kort, tycker de är roliga att göra. Jag har stämplat en julstjärna från Stampendous och målat den med Distress Ink - Victorian Velvet och Vintage Photo. Har även använt lite rosa Stickles runt blomman för lite extra glitter. Sedan stansade jag ut den med en Nestabilities Die. Det mönstrade pappret går i olika rosa nyanser med glitterdetaljer och kommer från My Mind's Eye - Lost & Found och är mycket vackrare i verkligheten än på bilden. Det går inte att ta en bra bild i det här eviga regnandet! :o)

God Jul-stämpeln kommer från Inkido. Jag har dekorerat kanterna på kortet med Tilda Lace DooHickey från Magnolia. Pärlorna i mitten på julstjärnan kommer från Prima och pinsen kommer från Maya Road. Spetsen har jag köpt i sybehörsaffären. Det bruna bandet vet jag tyvärr inte var det kommer från.

Ha en fortsatt bra söndag!

4 kommentarer:

  1. Wow, du gör jättefina kort! Talang har du verkligen!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Svar: Tack så mycket! Va roligt att du gillar mina kort. Sprid gärna vidare vad du tycker om Mitt Kortmakeri (http://jasmineskortmakeri.blogg.se). Alla korten är till salu. Bara att meddela mig, om du är intresserad.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hur fint som helst. Syns verkligen att du lagt ner mycket arbete på det, så många fina detaljer.

    SvaraRadera
  4. mmm..kan bara hålla med-snyggt som attan!!!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails